Ved kemi holdene kan det være nødvendigt med beskyttelsesforklæder til forsøg

Jeg er tilknyttet på en krea sportsefterskole, som samtidig lægger vægt på bogfagene. Det er virkelig vigtigt at have en sikker samarbejdspartner, idet du som jeg står for ting til vores undervisningslokaler. Selv bruger jeg en butik online, som jeg er meget begejstret for. På denne måde har jeg altid mulighed for hurtigt at bestille flere ting, hvis man er sluppet op for noget i måske sløjd eller fx fysik. Altid er det let at gå ind og handle, og så får skolen 1-2 hverdage senere alt præcist leveret. Jeg ser tilmed den fordel, at er det en meget hektisk arbejdsdag, er blot at være derhjemme og bestille det hele, vi skal have fyldt op. Det er typisk molekylemodeller til eksperimenter i kemi + ofte fx beskyttelsesforklæder, som kemilærerne tit mangler. I geografi er det her generelt glober, som er en mangelvare. Likewise vi i matematik ofte er uden lommeregnere. Jeg er nok blevet langt mere begejstret for mit job ved at have fået den ovenfor beskrevne, interessante indkøberrolle.

Tydeligt står det i erindringen hos mig, da jeg selv gik i skole. Det var trist udelukkende at være udrustet med ternet papir samt sit penalhus. Når vi taler kemi var det interessant, idet vi i timerne lavede vilde kemiske undersøgelser, og de skal bruge det bedste forsøgsudstyr. I geografi kunne læreren sagtens pege på kortet trukket ned foran tavlen, dog… jeg synes, det må siges at være mere lærerigt selv at sidde ved sit bord med sin egen globus og svare på opgaver. I matematik er det nu virkelig indiskutabelt at have en ordentlig lommeregner. Frem for alt såfremt de unge efterfølgende vælger en matematisk studentereksamen. Således tyeliggør jeg da også tit mine indkøb når vi holder lærermøder.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>