Vores forening søger en udbyder af vinduesvask i København og på Frederiksberg

Her i min andelsforening har vi på det sidste ledt efter en udbyder, som tilbyder vinduespolering i København og på Frederiksberg til konkurrencedygtige priser. Inden da har andelsboligforeningens ejendomstekniker haft ansvaret for den løbende rengøring såvel som mindre omfattende renovationsarbejde i vores ejendom. Den mere krævende rengøring, som f.eks. vinduespudsning på fællesarealerne, er så blevet ordnet i vores arbejdsdage, mens andelshaverne selv har været forpligtet til at vaske vinduerne i lejlighederne.

Ejendomsteknikeren i ejerforeningen er dog ved at blive ældre. Det betyder, at rengøringen og den almindelige vedligeholdelse af fællesarealerne i ejendommen ikke bliver udført tilfredsstillende. Endvidere er antallet af deltagere til vores arbejdsweekender blevet meget mindre end i gamle dage. Der er som følge heraf ikke længere nogen vedligeholdelsesproblemet. I andelsboligforeningen er vi nødt til at finde på en holdbar løsning på den almindelige rengøring og vedligeholdelse af fællesarealerne såvel som vinduespudsning, så bygningen bliver ved med at fremstå præsentabel og ikke går i forfald.

I forbindelse med generalforsamlingen i sidste uge blev vi til sidst enige om at indgå en serviceaftale med en virksomhed, der udfører rengøringsservice såvel som vinduespolering i København. Der er imidlertid mange mulige samarbejdspartnere, hvis man sonderer markedet for, hvad for nogle firmaer der udfører vinduespolering i København og omegn for ejendomme som bl.a. andelsforeninger, og det er ikke nemt at træffe en kvalificeret beslutning om, hvilken udbyder man som repræsentant for en andelsboligforening skal hyre.

Som bestyrelsesformand i min ejerforening, vil jeg hermed høre, om der måske er bare én på denne blog, der har erfaringer med at ansætte en servicevirksomhed til vask af trapper samt vinduespolering i København og på Frederiksberg. Samtidig ville det være rart at blive klogere på, om I i den forbindelse kan tilbyde nogle gode råd, om hvilke forhold vi som bestyrelse for eksempel skal være på vagt overfor, før vi laver en ordning med en virksomhed og, om I kan give os et eksempel på, hvor meget vi kommer til at betale for at få et rengøringsfirma til at ordne vinduespolering i København og resten af hovedstadsområdet?

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>